Je kan me gerust een absolute beginner noemen.
Sinds september heb ik een aquarium van 60 l met platy's (3) Guppy's (5) kardinaaltetra (1) neontetra's (4) 2 grondkuisers en 2 ruitenkuisers.
Nu zag ik gisteren ineens kleine visjes zwemmen! Ik ben hier dus helemaal niet op voorzien, want ik heb enkel dit aquarium.
Voorlopig heb ik ze in een plastic bakje met gaatjes erin in het aquarium gezet. ( mijn copy van een kweekbakje) omdat de platy's er echt jacht op maken. Ik zou het zo zielig vinden indien ze opgegeten zouden worden, maar ik heb ook geen plaats voor 13 !! (dat is de stand nu, maar er komen er ieder uur bij) nieuwe visjes. Ik vermoed dat het platy's zijn, ze zijn wit, maar hebben zwarte punten op hun staart en vinnen, zoals mijn platy's hebben.
Wie geeft me raad? Zitten ze daar goed? Zet ik ze liever terug in het grote water? Mijn bakje is niet supergroot en 13 is wel veel. Ik heb veel planten en verstopmogelijkheden.
Wat geef je deze diertjes te eten? Momenteel maal ik wat vlokken ultrafijn en geef ze hiervan superweinig.
Bovendien denk ik dat mijn kardinaaltetra witstip heeft, zijn collega's zijn eraan gestorven ongeveer 2 maanden geleden.
Kortom, HELP!

...